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미니멀빅픽처

1인 기업가의 시대를 넘어

TI STORY

#32

TAYLOR'$미니멀라이프

1인 사업가, 1인 크리에이티브, 1인 출판사, 1인의 시대

지독한 취업난과 사람들의 다양한 아이디어가 만들어낸 달콤한 운동장이다.

다양하고 수많은 카테고리에서 개인의 독창적인 아이디어가 쏟아져 나오고 있다.

하지만, 무엇이든 포화상태가 되면 또 다른 길이 생긴다.                

 

결국 이 트렌드 또한 포화상태가 온다.

사람들이 선호하는 채널에서 또 다른 모방 채널이 나오기 마련이고, 이것은 결국 일반 사업과 마찬가지로 돈 흐름의 분산으로 이어진다. 대부분의 사람들은 수입이 생기지 않으면 또 다른 채널을 생성하거나, 다른 아이디어를 찾는데 이것마저 포화상태에 이르고 있는 추세이다.

 

1인 기업가 통합의 시대

앞으로는 비슷한 1인 기업가들끼리 통합해 비슷한 고객의 니즈에 맞춰 양질의 콘텐츠를 제공하고,

1인 기업가로 활동할 때 보다 더 많은 홍보효과와 수익창출을 기대할 수 있으며, 나아가 더 큰 기업화를 이룰 수 있을 것으로 예상된다. 수익을 위해 어쩔 수 없이 통합해야 하는 기류로 흐르겠지만, 이 또한 하나의 큰 트렌드로 자리 잡을 것으로 예상한다.

 

 

 

 

 

 

This is a sweet ground due to a severe unemployment crisis and people’s variety think.

Individual creative ideas are pouring out at various categories.

However, when anything is saturated, there would be another path.

It is occurring another similar channel at the people who prefer a channel

This is eventually will connected to distributed of the money flow.

Most people are creating another channel and ideas if they do not make money.

In the future, they will integrate with similar single-person entrepreneurs to provide quality

content to meet the needs of similar customers. As a single entrepreneur,

you can expect more public relations effect and revenue,

and it is expected that you will be able to achieve even greater entrepreneurship.

It will flow into a stream that must be consolidated for profit,

but it is also expected to become one of the big trends.